Önismeret-fejlesztő foglalkozások gyerekeknek

.

„A világ, amit teremtettünk, a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül.”

Albert Einstein  

  

.

GYAKORLATORIENTÁLT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ  ESZKÖZTÁRAM

.

1. Prof. Dr. Bagdy Emőke, egyetemi tanár, klinikai szakpszichológus, mint társszerző által összeállított és megújult, relaxációs és meditációs programjával kiegészített, a korcsoportok fejlettségi szintjének megfelelő, valamint

az ELTE PPK szakmai csapata által tudományosan bizonyított programjának Boldogságóra tankönyvei és kézikönyvei:       

https://boldogsagora.hu/     

https://boldogsagora.hu/szakmai-csapat/                         

https://mentalfocus.hu/boldogsagora-konyvek/      

https://mentalfocus.hu/termekkategoria/pedagogusoknak/            

                                                                                   

2. Bagdi Bella, pszichológus, tanár gyakorlatorientált eszköztárának személyiségfejlesztő segédanyagai, aki:

 a Pozitív Pszichológia és Pedagógia képviselője, az Erősségközpontú Oktatási program elindítója,
 a Jobb Veled a Világ Alapítvány létrehozója, elnöke, a Pozitív Pedagógia és Nevelés Program vezetője,
 és a Boldogságórák megálmodója.                          
https://bagdibella.hu/bemutatkozas/                                      
https://pozitivpedagogia.hu/                                                      https://mentalfocus.hu/termekkategoria/onfejlesztoknek

.

a)A Boldogságóra Önbizalom programjának szakkönyvei https://mentalfocus.hu/onbizalom/                                     

.

b)A Fedezd fel az erősségeid és hozd ki magadból a legjobbat! c. tudományalapú, a pozitív pszichológia alapelveire épített, karaktererősségek fejlesztését célzó tanfolyamának kiadványai

.

Bagdi Bella pszichológus és mindfulness tanár, az Önbizalom program vezető fejlesztőjének üzenete a következő oldalon: https://mentalfocus.hu/onbizalom/

Lapozz bele az oldalon akár a könyvekbe is!

„A program a boldog élethez szükséges pszichés alapokat tárja fel, hozzájárul a résztvevő gyerekek személyiségfejlődéséhez és átadja számukra a jóllét megteremtéséhez és a kihívások legyőzéséhez szükséges eszközöket.”

https://ekop.hu/

.

3. Prof. Dr. Bagdy Emőke, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, az imaginatív-meditativ módszerek képviselőjének módszere: Mozgás, ritmus és hangzás szerepe az egészség fenntartásában

https://www.youtube.com/watch?v=fylWu3xDtcg&t=3286s

6.20 perc

20 perc nevetés erősíti már az immunrendszert, a természetes ölősejtek száma is megugrik, bizonyíthatóan…, ha együtt nevetünk, az  azonos agyi folyamatok is azonos hullámhosszra kerülnek, mintha egy húron pendülnénk, kialakul az egységtudat, mintha egyetlen agy lennénk……

27. perc: Villámrelaxáció
48. perc: Meditáció

Vannak ilyen terápiák, ahol kacagnak, hogy feszültségeket vezessenek el. .. Ugye, mint tudjátok, a klasszikus meditációs hang, az OMMM: 

– az O – endorfint termel /boldogsághormon/

– az MMMMMMM  csökkenti a központi idegrendszeri aspecifikus gerjesztettséget, vagyis  lazító hatású, ….honnan tudták??? .. tudták, ….. az a lényeg, hogy tudták… .

Az AOUM… pld. ez egy olyan hang, ha összekapcsolod, és ezt pld. kórusban hangoztatjuk,  akkor olyanfajta rezgéseket bocsátunk ki, hogy miután igazolta a tudomány, hogy a rezgések … a bőrön keresztül, ugye felvesszük a rezgéseket,.. hát a fül is rezgés.. a hang is rezgéseknek a mintázatából áll,….. Ezt úgy vesszük föl, … hogy ezek nagyon jótékonyan hatnak ránk, tehát a  hangoknak a befogadásával elérünk egy nagyon érdekes állapotot… 

– Miért kell közösen csinálni?  

– Azért, … – képzeljétek! – fantasztikus! – elektródákat fölraknak a fejre, azonos hangzókat gyakorolunk és hangoztatunk, és bekövetkezik egy nagyon érdekes dolog: EGYSÉGTUDAT….. Ugyanaz az agyi elektromos ingerületi  mintázat  adódik, rajzolódik ki, … EGYSÉGTUDAT !!! …… Ha méréseket tudnék csinálni, bebizonyíthatnám, hogy az  egységtudat – interakciós szinkronitásnak nevezi a tudomány – , vagyis azonos hullámhosszra kerülünk. A szó szoros értelmében. ….”

.

4. Gayatri mantra – Kovács Béla független újságíró, életviteli oktató ajánlása

https://www.facebook.com/photo/?fbid=344842934207790&set=a.111071330918286

„Az egészségedet, pénzügyi és mentális védelmedet illetve előmeneteledet ezzel a technikával érdemes megtámogatni, a kitartó kétkezi munkád mellett!”

  

Gayatri mantra – meditáció, Kovács Béla, független újságíró, életviteli oktatótól

https://www.facebook.com/kovacsbela.fuggetlen.ujsagiro/videos/357844220116369

.

                                                                      

„Sikereket az erősségeink fejlesztésével, és nem a hiányosságaink megszüntetésével érhetünk el.”

Marilyn vos Savant

a világ legmagasabb IQ-jával rendelkező embere                            

https://tudaster.mentalfocus.hu/fedezd-fel-az-erossegeid-tanfolyam/

.

.

Vélemények, cikkek, riportok, előadások, ajánlások

.

BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – Család-Barát magazin

https://www.facebook.com/csaladbarat/videos/1075915563396276                              

“Az a cél, hogy a pedagógusok integrálni tudják a saját tudásukat a pozitív pszichológia eszközeivel… ” Bagdi Bella

A gyerekek személyiségét fejlesztő boldogságóra kézikönyvek és munkafüzetek pedagógusoknak és szülőknek

https://mentalfocus.hu/boldogsagora-konyvek/

„Ez a program mind tartalmát, mind a platformot tekintve forradalmian új kezdeményezés. Aki végigcsinálja, egészen más emberré válik, mint amikor belefogott.”  Prof. Dr. Sonja Lyubomirsky, nemzetközileg elismert boldogságkutató

Tudományosan bizonyított program

https://boldogsagora.hu/tajekoztato/

„A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük.” Prof. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportjának vezetője

.

MIT JELENTENEK A KARAKTERERŐSSÉGEK?

https://ekop.hu/                                                                                                                Martin Seligman és Christopher Peterson a VIA intézmény (Values in Action nonprofit szervezet) irányítása alatt, egy olyan kutatást vezetett, amelyben több mint 50 kutató vett részt a világ minden tájáról, hogy megalkossák azt az univerzális nyelvet, amely azt fejezi ki, mi a legjobb az emberekben. Az eredmény egy 24 karaktererősségből álló lista lett, amelyet 6 erény köré csoportosítottak. A program során ezeknek az erősségeknek a megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.

KOP! KOP! Itt az EKOP!                                                                      

https://pozitivpedagogia.hu/kop-kop-itt-az-ekop/                                                           

„ … A pozitív pszichológia azt a hipotézist fogalmazta meg, hogy egészségesen és hatékonyan működik az a személy, aki képes arra, hogy többnyire az erősségeit használva feleljen meg a kihívásoknak, az alkalmazkodási követelményeknek. …. A program célja a tanulók jóllétének fejlesztése. Tulajdonképpen az idegtudomány, a genetika és a pozitív pszichológia legújabb kutatási eredményeit, meglátásait emeltük át a pedagógiai gyakorlatbaEz jelenti az erősségekre fókuszálást. … A témában végzett kutatások azt is megállapították, hogy az erősségek használata, fejlesztése az nemcsak a jövőbeni jóllétet, a társas támogatást és a tanulmányi eredményeket jósolják meg a fiatalok körében, hanem védő tényezőként is fellépnek a stressz negatív hatásai ellen, a pszichopatológiai állapotok kialakulása ellen, mit például a depresszió és a szorongás, vagy mint az olyan viselkedési problémák, mint az agresszió. ….. Minél rendszeresebben használunk egy erősséget, annál erősebb kémiai kötés alakul ki az adott erősséghez tartozó neurális láncban.   A program erősíti az önismeretet, a hitet önmagunkban, az erősségek és a gyengeségek alapos ismeretét adja. Plusz magabiztosságot, hogy a legjobb képességekkel felvértezve és azokra építve válasszanak pályát maguknak.”

Az erősségközpontú megközelítés legfőbb ereje abban van, hogy tudatosul a gyermekekben az, hogy vannak erősségeik.Bagdi Bella

  

Prof. Dr. Bagdy Emőke a Boldogságóra program fővédnökének gondolatai

https://www.youtube.com/watch?v=OlBwV-Jno5k&t=81s

VISSZAJELZÉSEK A BOLDOGSÁGÓRÁKRÓL – PROF. DR. BAGDY EMŐKE https://www.youtube.com/watch?v=ZfJ4ipNpLQA

Boldogságóra az egykori Kerékteleki Gárdonyi Géza Általános Iskolában https://www.youtube.com/watch?v=UoMZ1uihNGk

A Pozitív Pedagógia szakértői csapata                                               

https://pozitivpedagogia.hu/                                             

https://pozitivpedagogia.hu/csapatunk/

Pro. Dr. Oláh Attila a boldogságóra kutatásról

https://www.youtube.com/watch?v=JQH0Eak6l5M  

Miért fontos, hogy a legjobbat lássuk meg, és azt tápláljuk a gyermekünkben? https://pozitivpedagogia.hu/miert-fontos-hogy-a-legjobbat-lassuk-meg-es-azt-taplaljuk-a-gyermekunkben/                                                                                          

A legtöbb szülő optimista, rugalmas, jól teljesítő, önmagukkal és másokkal szemben gondoskodó gyermekeket szeretne nevelni. De a társadalomban gyakran a “jó szándék – rossz irány” forgatókönyv valósul meg. Negatív eszközökkel próbálunk pozitív célokat elérni: hajlamosak vagyunk kritizálni, hajszolni és nyaggatni a gyerekeinket a gyengeségeik miatt és, hogy mennyire nem képesek elérni a céljaikat – és a végén úgy érezzük magunkat, mintha csak önként vettük volna fel a rossz zsaru, hajcsár, ünneprontó szerepét. …..

Az erősségtudatosság négyféleképpen előnyös a gyermekeknek:

1. Segít a gyermekeknek elérni a bennük rejlő teljes potenciált                        

2.  Növeli a gyermekek jóllétét                                                                                  

3. A gyermekek gyorsabban fejlődnek, ha az erősségeiket használják                                       

4. Elősegíti a jobb szülő-gyermek kapcsolatot…  Megtanulják meglátni és értékelni egymásban a legjobbat. Ez bizalmat és szeretetet épít.

.

Bagdy Emőke: Pszichofitness gyermekeknek, szülőknek és nevelőknek https://pozitivpedagogia.hu/bagdy-emoke-pszichofitness-gyermekeknek-szuloknek-es-neveloknek/                                                                                                           

Bagdy Emőke könyve végigvezet bennünket a relaxációs gyakorlatoktól a meditációig. A meditációk szövegét pedig pontosan követhetően írja le, ami kezdetben akár felolvasva is alkalmazható, …. Relaxációs gyakorlatok közül többet megtalálhatunk a boldogságkönyvek lapjain is, de a könyvben bőségesebb a választék, sőt rajzok is segítik a pontos megértést. Fontos eleme a könyvnek, hogy minden életkorhoz a korosztályi jellemzőket is végig veszi, felelevenítve ezzel pszichológiai ismereteinket. Kutatások bizonyítják a meditáció egészségre gyakorolt pozitív hatását. Itt az alkalom, hogy elkezdjük az alapoktól.”                                                                                                 

.

Bagdi Bella megnyitó előadása a Boldog Óvoda és Iskola Címátadó ünnepségen                        

https://www.youtube.com/watch?v=eQvzyTR1DO4                                                            Bagdi Bella – 2019. szeptember 18., Budapesti Kongresszusi Központ

Bagdy Emőke – Hit, remény és szeretet pszichológiája

https://www.youtube.com/watch?v=WMOa5y7CM0w  

Lélekséta Bagdi Bellával és Bagdy Emőkével 1. rész

https://www.youtube.com/watch?v=O neL_hXIcY&list=PLhzMBkF32wJ2c_3rcWwFop5AvW1ZC_xsp

.

Lélekséta Bagdi Bellával és Bagdy Emőkével – 2. rész

https://www.youtube.com/watch?v=iizQesb-zgk  

              

Egyéb információk

Az én 5 fő erősségem:

 Bátorság 
 Őszinteség 
 Méltányosság
 Vezetői képesség 
 Spiritualitás 

És a tied?.ha szeretnéd te is megismerni a fő erősségeidet, töltsd ki az

INGYENES tesztet: https://mentalfocus.hu/ingyenes-erosseg-teszt/

.

Szeretnél a témáról még többet tudni? Keresd fel a weboldalam bal szélén lévő füleken található információkat:

http://gayatrimantra.hu/

.

.

Illetve kövesd a mindenkori aktuális megosztásaimat a Facebook-oldalamon:

https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine

.

.

Szeretnél a foglalkozásokon részt venni? Maradt még kérdésed?

Keress bizalommal! Várlak szeretettel!

.

Részvételi díj: a Facebook-oldalamon, a mindenkori aktuális megosztásoknál: https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine

   Az alábbi elérhetőségeken megtalálsz:

.

dr. Árvainé Riklik Erzsébet, pedagógus, Alapvető Emberi Értékek önismereti csoportvezető, életviteli tanácsadó, a metafizika oktatója

Érdeklődés:

Tel.: dr. Árvainé Riklik Erzsébet, 06 30 258 6820                                                     

Facebook /messenger: Erzsébet Árvainé

https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine

Jelentkezés:                        

E-mail: drarvaine@gmail.com

.