„A világ, amit teremtettünk, a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül.”
Albert Einstein
GYAKORLATORIENTÁLT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ ESZKÖZTÁRAM
1. Prof. Dr. Bagdy Emőke, egyetemi tanár, klinikai szakpszichológus, mint társszerző által összeállított és megújult, relaxációs és meditációs programjával kiegészített, a korcsoportok fejlettségi szintjének megfelelő, valamint
– az ELTE PPK szakmai csapata által tudományosan bizonyított programjának Boldogságóra tankönyvei és kézikönyvei:
https://boldogsagora.hu/szakmai-csapat/
https://mentalfocus.hu/boldogsagora-konyvek/
https://mentalfocus.hu/termekkategoria/pedagogusoknak/
2. Bagdi Bella, pszichológus, tanár gyakorlatorientált eszköztárának személyiségfejlesztő segédanyagai, aki:
Bagdi Bella pszichológus és mindfulness tanár, az Önbizalom program vezető fejlesztőjének üzenete a következő oldalon: https://mentalfocus.hu/onbizalom/
Lapozz bele az oldalon akár a könyvekbe is!
„A program a boldog élethez szükséges pszichés alapokat tárja fel, hozzájárul a résztvevő gyerekek személyiségfejlődéséhez és átadja számukra a jóllét megteremtéséhez és a kihívások legyőzéséhez szükséges eszközöket.”
3. Prof. Dr. Bagdy Emőke, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, az imaginatív-meditativ módszerek képviselőjének módszere: Mozgás, ritmus és hangzás szerepe az egészség fenntartásában
https://www.youtube.com/watch?v=fylWu3xDtcg&t=3286s
„… 20 perc nevetés erősíti már az immunrendszert, a természetes ölősejtek száma is megugrik, bizonyíthatóan…, ha együtt nevetünk, az azonos agyi folyamatok is azonos hullámhosszra kerülnek, mintha egy húron pendülnénk, kialakul az egységtudat, mintha egyetlen agy lennénk……
Vannak ilyen terápiák, ahol kacagnak, hogy feszültségeket vezessenek el. .. Ugye, mint tudjátok, a klasszikus meditációs hang, az OMMM:
– az O – endorfint termel /boldogsághormon/
– az MMMMMMM – csökkenti a központi idegrendszeri aspecifikus gerjesztettséget, vagyis lazító hatású, ….honnan tudták??? .. tudták, ….. az a lényeg, hogy tudták… .
Az AOUM… pld. ez egy olyan hang, ha összekapcsolod, és ezt pld. kórusban hangoztatjuk, akkor olyanfajta rezgéseket bocsátunk ki, hogy miután igazolta a tudomány, hogy a rezgések … a bőrön keresztül, ugye felvesszük a rezgéseket,.. hát a fül is rezgés.. a hang is rezgéseknek a mintázatából áll,….. Ezt úgy vesszük föl, … hogy ezek nagyon jótékonyan hatnak ránk, tehát a hangoknak a befogadásával elérünk egy nagyon érdekes állapotot…
– Miért kell közösen csinálni?
– Azért, … – képzeljétek! – fantasztikus! – elektródákat fölraknak a fejre, azonos hangzókat gyakorolunk és hangoztatunk, és bekövetkezik egy nagyon érdekes dolog: EGYSÉGTUDAT….. Ugyanaz az agyi elektromos ingerületi mintázat adódik, rajzolódik ki, … EGYSÉGTUDAT !!! …… Ha méréseket tudnék csinálni, bebizonyíthatnám, hogy az egységtudat – interakciós szinkronitásnak nevezi a tudomány – , vagyis azonos hullámhosszra kerülünk. A szó szoros értelmében. ….”
4. Gayatri mantra – Kovács Béla független újságíró, életviteli oktató ajánlása
https://www.facebook.com/photo/?fbid=344842934207790&set=a.111071330918286
„Az egészségedet, pénzügyi és mentális védelmedet illetve előmeneteledet ezzel a technikával érdemes megtámogatni, a kitartó kétkezi munkád mellett!”
Gayatri mantra – meditáció, Kovács Béla, független újságíró, életviteli oktatótól
https://www.facebook.com/kovacsbela.fuggetlen.ujsagiro/videos/357844220116369
„Sikereket az erősségeink fejlesztésével, és nem a hiányosságaink megszüntetésével érhetünk el.”
Marilyn vos Savant
a világ legmagasabb IQ-jával rendelkező embere
https://tudaster.mentalfocus.hu/fedezd-fel-az-erossegeid-tanfolyam/
Vélemények, cikkek, riportok, előadások, ajánlások
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – Család-Barát magazin
https://www.facebook.com/csaladbarat/videos/1075915563396276
“Az a cél, hogy a pedagógusok integrálni tudják a saját tudásukat a pozitív pszichológia eszközeivel… ” – Bagdi Bella
A gyerekek személyiségét fejlesztő boldogságóra kézikönyvek és munkafüzetek pedagógusoknak és szülőknek
https://mentalfocus.hu/boldogsagora-konyvek/
„Ez a program mind tartalmát, mind a platformot tekintve forradalmian új kezdeményezés. Aki végigcsinálja, egészen más emberré válik, mint amikor belefogott.” – Prof. Dr. Sonja Lyubomirsky, nemzetközileg elismert boldogságkutató
Tudományosan bizonyított program
https://boldogsagora.hu/tajekoztato/
„A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük.”– Prof. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportjának vezetője
MIT JELENTENEK A KARAKTERERŐSSÉGEK?
https://ekop.hu/ Martin Seligman és Christopher Peterson a VIA intézmény (Values in Action nonprofit szervezet) irányítása alatt, egy olyan kutatást vezetett, amelyben több mint 50 kutató vett részt a világ minden tájáról, hogy megalkossák azt az univerzális nyelvet, amely azt fejezi ki, mi a legjobb az emberekben. Az eredmény egy 24 karaktererősségből álló lista lett, amelyet 6 erény köré csoportosítottak. A program során ezeknek az erősségeknek a megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.
https://pozitivpedagogia.hu/kop-kop-itt-az-ekop/
„ … A pozitív pszichológia azt a hipotézist fogalmazta meg, hogy egészségesen és hatékonyan működik az a személy, aki képes arra, hogy többnyire az erősségeit használva feleljen meg a kihívásoknak, az alkalmazkodási követelményeknek. …. A program célja a tanulók jóllétének fejlesztése. Tulajdonképpen az idegtudomány, a genetika és a pozitív pszichológia legújabb kutatási eredményeit, meglátásait emeltük át a pedagógiai gyakorlatba. Ez jelenti az erősségekre fókuszálást. … A témában végzett kutatások azt is megállapították, hogy az erősségek használata, fejlesztése az nemcsak a jövőbeni jóllétet, a társas támogatást és a tanulmányi eredményeket jósolják meg a fiatalok körében, hanem védő tényezőként is fellépnek a stressz negatív hatásai ellen, a pszichopatológiai állapotok kialakulása ellen, mit például a depresszió és a szorongás, vagy mint az olyan viselkedési problémák, mint az agresszió. ….. Minél rendszeresebben használunk egy erősséget, annál erősebb kémiai kötés alakul ki az adott erősséghez tartozó neurális láncban. … A program erősíti az önismeretet, a hitet önmagunkban, az erősségek és a gyengeségek alapos ismeretét adja. Plusz magabiztosságot, hogy a legjobb képességekkel felvértezve és azokra építve válasszanak pályát maguknak.”
„Az erősségközpontú megközelítés legfőbb ereje abban van, hogy tudatosul a gyermekekben az, hogy vannak erősségeik.” – Bagdi Bella
Prof. Dr. Bagdy Emőke a Boldogságóra program fővédnökének gondolatai
https://www.youtube.com/watch?v=OlBwV-Jno5k&t=81s
VISSZAJELZÉSEK A BOLDOGSÁGÓRÁKRÓL – PROF. DR. BAGDY EMŐKE https://www.youtube.com/watch?v=ZfJ4ipNpLQA
Boldogságóra az egykori Kerékteleki Gárdonyi Géza Általános Iskolában https://www.youtube.com/watch?v=UoMZ1uihNGk
A Pozitív Pedagógia szakértői csapata
https://pozitivpedagogia.hu/csapatunk/
Pro. Dr. Oláh Attila a boldogságóra kutatásról
https://www.youtube.com/watch?v=JQH0Eak6l5M
Miért fontos, hogy a legjobbat lássuk meg, és azt tápláljuk a gyermekünkben? https://pozitivpedagogia.hu/miert-fontos-hogy-a-legjobbat-lassuk-meg-es-azt-taplaljuk-a-gyermekunkben/
A legtöbb szülő optimista, rugalmas, jól teljesítő, önmagukkal és másokkal szemben gondoskodó gyermekeket szeretne nevelni. De a társadalomban gyakran a “jó szándék – rossz irány” forgatókönyv valósul meg. Negatív eszközökkel próbálunk pozitív célokat elérni: hajlamosak vagyunk kritizálni, hajszolni és nyaggatni a gyerekeinket a gyengeségeik miatt és, hogy mennyire nem képesek elérni a céljaikat – és a végén úgy érezzük magunkat, mintha csak önként vettük volna fel a rossz zsaru, hajcsár, ünneprontó szerepét. …..
Az erősségtudatosság négyféleképpen előnyös a gyermekeknek:
1. Segít a gyermekeknek elérni a bennük rejlő teljes potenciált
2. Növeli a gyermekek jóllétét
3. A gyermekek gyorsabban fejlődnek, ha az erősségeiket használják
4. Elősegíti a jobb szülő-gyermek kapcsolatot… Megtanulják meglátni és értékelni egymásban a legjobbat. Ez bizalmat és szeretetet épít.
Bagdy Emőke: Pszichofitness gyermekeknek, szülőknek és nevelőknek https://pozitivpedagogia.hu/bagdy-emoke-pszichofitness-gyermekeknek-szuloknek-es-neveloknek/
Bagdy Emőke könyve végigvezet bennünket a relaxációs gyakorlatoktól a meditációig. A meditációk szövegét pedig pontosan követhetően írja le, ami kezdetben akár felolvasva is alkalmazható, …. Relaxációs gyakorlatok közül többet megtalálhatunk a boldogságkönyvek lapjain is, de a könyvben bőségesebb a választék, sőt rajzok is segítik a pontos megértést. Fontos eleme a könyvnek, hogy minden életkorhoz a korosztályi jellemzőket is végig veszi, felelevenítve ezzel pszichológiai ismereteinket. “Kutatások bizonyítják a meditáció egészségre gyakorolt pozitív hatását. Itt az alkalom, hogy elkezdjük az alapoktól.”
Bagdi Bella megnyitó előadása a Boldog Óvoda és Iskola Címátadó ünnepségen
https://www.youtube.com/watch?v=eQvzyTR1DO4 Bagdi Bella – 2019. szeptember 18., Budapesti Kongresszusi Központ
Bagdy Emőke – Hit, remény és szeretet pszichológiája
https://www.youtube.com/watch?v=WMOa5y7CM0w
Lélekséta Bagdi Bellával és Bagdy Emőkével 1. rész
https://www.youtube.com/watch?v=O neL_hXIcY&list=PLhzMBkF32wJ2c_3rcWwFop5AvW1ZC_xsp
Lélekséta Bagdi Bellával és Bagdy Emőkével – 2. rész
https://www.youtube.com/watch?v=iizQesb-zgk
Egyéb információk
Az én 5 fő erősségem:
És a tied?.…ha szeretnéd te is megismerni a fő erősségeidet, töltsd ki az
INGYENES tesztet: https://mentalfocus.hu/ingyenes-erosseg-teszt/
Szeretnél a témáról még többet tudni? Keresd fel a weboldalam bal szélén lévő füleken található információkat:
Illetve kövesd a mindenkori aktuális megosztásaimat a Facebook-oldalamon:
https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine
Szeretnél a foglalkozásokon részt venni? Maradt még kérdésed?
Keress bizalommal! Várlak szeretettel!
Részvételi díj: a Facebook-oldalamon, a mindenkori aktuális megosztásoknál: https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine
Az alábbi elérhetőségeken megtalálsz:
dr. Árvainé Riklik Erzsébet, pedagógus, Alapvető Emberi Értékek önismereti csoportvezető, életviteli tanácsadó, a metafizika oktatója
Érdeklődés:
Tel.: dr. Árvainé Riklik Erzsébet, 06 30 258 6820
Facebook /messenger: Erzsébet Árvainé
https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine
Jelentkezés:
E-mail: drarvaine@gmail.com
