“A Föld egyszerre borzasztó és gyönyörű hely. Te, mint egyén lehetsz itt boldog vagy akár boldogtalan is. A lehetőség, a csoda benned van, tőled függ, mit kezdesz az életeddel.”
Sonja Lyubomirsky
Program tematika
https://mentalfocus.hu/termek/boldogsagora-onbizalom-program-kezikonyv-es-munkafuzet-6-11-eveseknek/
A program tartalma: Pillants bele a tartalomba!
https://mentalfocus.hu/termek/boldogsagora-onbizalom-program-kezikonyv-es-munkafuzet-6-11-eveseknek/
„Fedezd fel belső erődet, és nézz szembe magabiztosan az élet kihívásaival!”
Bagdi Bella pszichológus és mindfulness tanár, az Önbizalom program vezető fejlesztőjének üzenete a következő oldalon: https://mentalfocus.hu/onbizalom/
https://mentalfocus.hu/termek/boldogsagora-kezikonyv-es-munkafuzet-10-14-eves-korosztaly-szamara/
A felsős korosztálynak szóló Boldogságóra kézikönyv és munkafüzet 10 egymásra épülő témából áll, amelyek a felsősök fejlettségi szintén foglalkoznak a boldogság különböző összetevőivel, feltételeivel:
Új, átdolgozott, kibővített kiadás Prof. Dr. Bagdy Emőke relaxációs és meditációs programjával! A kiadványban szereplő módszerek és technikák pozitív hatásait az ELTE PPK tudományosan is igazolta.
A Boldogságóra Program garantáltan működik!
Vélemények, cikkek, riportok, előadások, ajánlások a Programmal kapcsolatban
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – Család-Barát magazin https://www.facebook.com/csaladbarat/videos/1075915563396276
“Az a cél, hogy a pedagógusok integrálni tudják a saját tudásukat a pozitív pszichológia eszközeivel… ” – Bagdi Bella
Tudományosan bizonyított program
https://boldogsagora.hu/tajekoztato/
„A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük.”– Prof. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportjának vezetője
A gyerekek személyiségét fejlesztő boldogságóra kézikönyvek és munkafüzetek pedagógusoknak és szülőknek
https://mentalfocus.hu/boldogsagora-konyvek/
„Ez a program mind tartalmát, mind a platformot tekintve forradalmian új kezdeményezés. Aki végigcsinálja, egészen más emberré válik, mint amikor belefogott.” – Prof. Dr. Sonja Lyubomirsky, nemzetközileg elismert boldogságkutató
A gyerekek személyiségét fejlesztő Boldogságóra kézikönyvek és munkafüzetek pedagógusoknak és szülőknek
https://mentalfocus.hu/boldogsagora-konyvek/
„A Boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a gyermekek elé, hanem, hogy vezérfonalat adjunk az óvodás és iskolás korosztálynak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek játékos felfedezésére adjunk lehetőséget.”- Bagdi Bella, pszichológus, a Boldogságóra Program elindítója, a Pozitív Pedagógia és Nevelés Program vezetője, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke
„Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élménygazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai, fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.” – Prof. Dr. Bagdy Emőke, a Boldogságóra könyvek társszerzője, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, a Személyiség- és Klinikai Pszichológiai Tanszék professor emeritusa, a Jobb Veled a Világ Alapítvány boldogságóráinak fővédnöke.
Miről tanulhatnak a gyerekek ezeken a foglalkozásokon?
https://pozitivpedagogia.hu/kop-kop-itt-az-ekop/
„A karakteralapú nyelvezet és gondolkodásmód kialakításáról, a saját erősségeik azonosításáról, mások erősségeinek a felismeréséről, és elsajátíthatják, hogy hogyan gyakorolhatják, fejleszthetik az erősségeiket. Illetve csoportok, osztályok erősségeinek felfedezéséről és azok kihasználásáról.”
MIT JELENTENEK A KARAKTERERŐSSÉGEK?
„Martin Seligman és Christopher Peterson a VIA intézmény (Values in Action nonprofit szervezet) irányítása alatt egy olyan kutatást vezetett, amelyben több mint 50 kutató vett részt a világ minden tájáról, hogy megalkossák azt az univerzális nyelvet, amely azt fejezi ki, mi a legjobb az emberekben. Az eredmény egy 24 karaktererősségből álló lista lett, amelyet 6 erény köré csoportosítottak. A program során ezeknek az erősségeknek a megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.”
Prof. Dr. Bagdy Emőke, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, az imaginatív-meditativ módszerek képviselőjének módszere: Mozgás, ritmus és hangzás szerepe az egészség fenntartásában
https://www.youtube.com/watch?v=fylWu3xDtcg&t=3286s
„20 perc nevetés erősíti már az immunrendszert, a természetes ölősejtek száma is megugrik, bizonyíthatóan…, ha együtt nevetünk, az azonos agyi folyamatok is azonos hullámhosszra kerülnek, mintha egy húron pendülnénk, kialakul az egységtudat, mintha egyetlen agy lennénk…”
„Vannak ilyen terápiák, ahol kacagnak, hogy feszültségeket vezessenek el. .. Ugye, mint tudjátok, a klasszikus meditációs hang, az OMMM:
– az O – endorfint termel /boldogsághormon/
– az MMMMMMM – csökkenti a központi idegrendszeri aspecifikus gerjesztettséget, vagyis lazító hatású, ....honnan tudták??? .. tudták, ….. az a lényeg, hogy tudták… .
Az AOUM… pld. ez egy olyan hang, ha összekapcsolod, és ezt pld. kórusban hangoztatjuk, akkor olyanfajta rezgéseket bocsátunk ki, hogy miután igazolta a tudomány, hogy a rezgések … a bőrön keresztül, ugye felvesszük a rezgéseket,.. hát a fül is rezgés.. a hang is rezgéseknek a mintázatából áll,….. Ezt úgy vesszük föl, … hogy ezek nagyon jótékonyan hatnak ránk, tehát a hangoknak a befogadásával elérünk egy nagyon érdekes állapotot…
– Miért kell közösen csinálni?
– Azért, … – képzeljétek! – fantasztikus! – elektródákat fölraknak a fejre, azonos hangzókat gyakorolunk és hangoztatunk, és bekövetkezik egy nagyon érdekes dolog: EGYSÉGTUDAT….. Ugyanaz az agyi elektromos ingerületi mintázat adódik, rajzolódik ki, ... EGYSÉGTUDAT !!! …… Ha méréseket tudnék csinálni, bebizonyíthatnám, hogy az egységtudat – interakciós szinkronitásnak nevezi a tudomány – , vagyis azonos hullámhosszra kerülünk. A szó szoros értelmében. ….”
Gayatri mantra – Kovács Béla független újságíró, életviteli oktató ajánlása
https://www.facebook.com/photo/?fbid=344842934207790&set=a.111071330918286
„Az egészségedet, pénzügyi és mentális védelmedet illetve előmeneteledet ezzel a technikával érdemes megtámogatni, a kitartó kétkezi munkád mellett!”
Gayatri mantra – meditáció, Kovács Béla, független újságíró, életviteli oktatótól
https://www.facebook.com/kovacsbela.fuggetlen.ujsagiro/videos/357844220116369
Egyéb információk
Az én 5 fő erősségem:
És a tied?.…ha szeretnéd te is megismerni a fő erősségeidet, töltsd ki
az INGYENES tesztet::https://mentalfocus.hu/ingyenes-erosseg-teszt/
Szeretnél a témáról még többet tudni? Keresd fel a weboldalam bal szélén lévő füleken található információkat:
Illetve kövesd a mindenkori aktuális megosztásaimat a Facebook-oldalamon:
https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine
Szeretnél a foglalkozásokon részt venni? Maradt még kérdésed?
Keress bizalommal! Várlak szeretettel!
Részvételi díj: a Facebook-oldalamon, a mindenkori aktuális megosztásoknál: https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine
Az alábbi elérhetőségeken megtalálsz:
dr. Árvainé Riklik Erzsébet, pedagógus, Alapvető Emberi Értékek önismereti csoportvezető, életviteli tanácsadó, a metafizika oktatója
Érdeklődés:
Tel.: dr. Árvainé Riklik Erzsébet, 06 30 258 6820
Facebook /messenger: Erzsébet Árvainé
https://www.facebook.com/erzsebet.arvaine
Jelentkezés:
E-mail: drarvaine@gmail.com
